18.4.2016
Черговий, вже третій, етап випробувань успішно пройшов безпілотний авіаційний комплекс UA-Бета, компанії UA Technology. Це обов’язкові випробування, які у чотири етапи повинні пройти всі вироби перед закупівлею для дослідної експлуатації Міністерством оборони України. Тож й вимоги військових суворі, а випробування проходять на військовому полігоні Державного науково-випробувального центру Міноборони.
Перевірялася роздільна здатність відеокамери безпілотника та якість зображення фіксувалася кожні 100 м підйому дрона. Також вимірювалося цільове навантаження. З важливим пунктом випробувань – автоматичним повертанням літака на точку старту у разі відключення сигналу телеметрії – UA-Бета також впорався.
“Ще за двома ключовими параметрами – дальність та тривалість польоту – UA-Бета перевищила всі очікування. За 55 хвилин літак подолав відстань у 50 км. Це рекорд для такого класу машин”, – зауважив керівник проекту Юрій Руденко.
Також при вимогах щодо цифрового онлайн відеозв’язку на відстань у 15 км, UA-Бета впевнено тримала сигнал на 20 км. Відпрацювали під час випробувань й різні варіанти посадки безпілотника: на парашуті та по-літаковому.
Військові оцінили високі аеродинамічні властивості літака. Використовуючи мінімальну кількість енергії батареї, безпілотник максимально довго знаходиться у повітрі. UA-бета важить всього 4,5 кг, тобто на півкіло менше ніж схожі за класом зразки, але літає як більш важкі машини.
Керівник Центру антикризових ініціатив та експерт у сфері ОПК Максим Глущенко відзначив добрі перспективі української безпілотної авіації. За його словами на сьогодні у військах є гостра необхідність у професійних безпілотних системах, а підрозділи забезпечені БпАК лише на 5 відсотків від потреб. Тож вітчизняні розробки, які в декілька разів дешевше закордонних аналогів, здатні задовольнити потреби військових.
“Ми бачимо успіх Спектатора, який розробили студенти КПІ, підтримав приватний інвестор, а зараз ці безпілотники вже поступають на дослідну експлуатацію. Наступні на цьому шляху апарати UA Technology, які розроблені спільно з Національним авіаційним університетом. Тобто всі ці зразки – напрацювання українських вчених, і ми бачимо що наші військові можуть отримати саме ті машини, на які потребують”, – підкреслив Максим Глущенко.